tirsdag 14. mai 2013

Fiskeørn i Risør

På Søndagen tok jeg sjansen på å besøke fiskeørn-paret igjen, i håp om å komme litt nærmere og få litt bedre bilder. Det var overskyet fra morgenen av, men heldigvis lysnet det opp og sola kom fram.

Havnet i en grop i lyngen i en liten skråning på høyde med reiret, og jeg hadde sola i ryggen, helt perfekt! Et 400mm-objektiv ble noe i korteste laget herifra, så bildene ble godt beskjært i ettertid.
Og det ser nok ikke ut som det blir noe 600mm f4 med det første når man ser på kontoen heller :P

Etter 3 timer med tålmodig venting sammen med myggen i lyngen fikk jeg heldigvis et bilde jeg var fornøyd med og kunne dra hjem. De 3 timene var garantert verdt det, selve opplevelsen i seg selv også! Fikk sett begge fuglene, bilde 1 og 3 er av samme fuglen, mens bilde 2 er av den andre.

Alle bildene er tatt med Canon 1D mkIV og Canon EF 400mm f5.6L

Vinden i nakken.. :p
 
Blikkontakt!
Flere ganger hørte ørnen at jeg tok bilder og kikket rett på meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar