torsdag 2. mai 2013

Fiskeørn-paret er tilbake

Tok en tur til et vann der jeg vet det pleier å være fiskeørn for å sjekke om de hadde kommet tilbake. Det hadde de, og var i full gang med å fikse og pynte på reiret for den nye sesongen.
Var der et par timer og fulgte med, og måtte holde ganske stor avstand så de ikke oppdaget meg.
Men fikk hvertfall noen bilder, selv om kvaliteten ble så som så...

De holdt god utkikk etter farer, så det gjaldt å gjemme seg godt nok så de ikke så meg, men alikavel komme nært nok for å få tatt bilde.. Det første bildet er tatt med Canon EF 400mm f5.6L + 2X teleconverter. Gjør desverre mye med bildekvaliteten i negativ retning. De to siste ørnebildene er tatt med Canon EF 400mm f5.6L + 1.4x teleconverter. Får nok bare begynne å spare til en Canon 600mm f4L IS :P

Litt mose må til for å pynte opp!

Begge to på plass i reiret.


Av en eller annen merklig grunn har jeg tenkt på at jeg vil prøve å finne Fossekall også, jeg har selv aldri sett en. Siden vannet fiskeørnene har reir ved har mange elver/bekker som renner ut der, sjekket jeg litt rundt i disse. Men det var lite.. helt til jeg var på vei tilbake til bilen, så jeg en rundt mørk sak oppå en stein. Det var ganske langt unna, så måtte bruke kameraet som kikkert. Og jaggu, der satt det en Fossekall! Snakk om flaks! Den var veldig langt unna, så bildet er kraftig beskjært desverre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar